Skip to content

Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων "ΙΡΙΔΑ"

LogoIRIDA

Η Δ/νση Πληροφορικής και Επικοινωνιών, μετά την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας του  Π.Σ. “ΙΡΙΔΑ” δημιούργησε την παρούσα ιστοσελίδα για την υποστήριξη και την επιβοήθηση των συναδέλφων στην χρήση του. Παρακάτω μπορείτε να βρείτε τον Κανονισμό Λειτουργίας, εγχειρίδια χρήσης,  συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις (FAQs), καθώς και ολιγόλεπτα video με οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών.

Σας υπενθυμίζουμε ότι, η Δ/νση Πληροφορικής και Επικοινωνιών βρίσκεται στη διάθεσή σας για την επίλυση κάθε απορίας και προβλήματος.

Κανονισμός Λειτουργίας Συστήματος Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων “ΙΡΙΔΑ”
Χρήσιμες Ερωτήσεις - Απαντήσεις (FAQs) για την Ίριδα 2.0
Τί άλλαξε την Ίριδα 2.0 σε σχέση με την Ίριδα;

Κάποιες από τις αλλαγές είναι:
Η εφαρμογή έχει γραφεί σε νέα γλώσσα προγραμματισμού και έχει πιο γρήγορη απόκριση.
Τα έγγραφα παίρνουν έναν αριθμό πρωτοκόλλου για τον φορέα.
Η προβολή του πρωτοκόλλου έχει διαχωριστεί σε Εισερχομένων και Εξερχομένων.
Έχει προστεθεί η δυνατότητα δημιουργίας Σημειώσεων σε επίπεδο χρήστη.
Έχει προστεθεί η δυνατότητα δημιουργίας Ετικετών σε όλα τα καθήκοντα, σε επίπεδο καθήκοντος.
Έχει προστεθεί η δυνατότητα ορισμού Διεκπεραιωτή, από καθήκον Τμηματάρχη, Διευθυντή, Γενικού Διευθυντή, Συντονιστή και Γραμματέα.
Έχει προστεθεί η δυνατότητα δημιουργίας Προσαρμοσμένης λίστας για Υπογραφές, Αποδέκτες και Εργασίες, σε επίπεδο καθήκοντος.
Έχει προστεθεί η δυνατότητα προεπισκόπησης αρχείου.
Έχει βελτιωθεί ο τρόπος αναζήτησης με την χρήση του enter, την προσθήκη φίλτρου και την δυνατότητα ταξινόμησης.

Έχω χρεωθεί με εργασία έγγραφο και δεν έχω πρόσβαση σε αυτό.

Αν χρεωθώ έγγραφο με εργασία από τον Προϊστάμενό μου και μου εμφανίζει μήνυμα ότι δεν έχω δικαιώματα προβολής, σημαίνει ότι ο Προϊστάμενος δεν το χρέωσε ως εξαρτώμενη εργασία.
Για να κληρονομήσει ο υπάλληλος τα δικαιώματα προβολής στο έγγραφο, θα πρέπει ο Προϊστάμενος να δημιουργήσει υποεργασία μέσα από την εργασία που έλαβε από τον Διευθυντή του. Αν η εργασία δημιουργηθεί μέσα από το έγγραφο, δεν μεταφέρονται τα δικαιώματα.

Πώς κάνουμε εισαγωγή εισερχόμενου εγγράφου στην Ίριδα από το καθήκον της Γραμματείας;

Από το καθήκον της Γραμματεία ακολουθούμε τα βήματα:
Έγγραφα → Εισαγωγή εγγράφου → Στην καρτέλα Έγγραφο συμπληρώνουμε τα πεδία «Αριθμός εγγράφου» , «Θέμα» και στην “Διαβάθμιση” ΠΑΝΤΑ Αδιαβάθμητο → Στην καρτέλα Αρχεία → Προσθήκη αρχείου → επιλέγουμε τα αρχεία μας → Στην καρτέλα Αποστολές επιλέγουμε τον αποστολέα του εγγράφου → Στην καρτέλα Αποδέκτης → επιλέγουμε την Κεντρική Γραμματεία → (επάνω δεξιά) Επιλέγουμε το εικονίδιο Πρωτοκόλληση
Στη συνέχεια ελέγχουμε αν είναι σωστά τα στοιχεία που καταχωρήσαμε και αν δεν συμφωνούμε επιλέγουμε επεξεργασία, αν συμφωνούμε επιλέγουμε Διανομή.
Προσοχή: Αν δεν επιλέξουμε Διανομή, δεν θα παραλάβει η Κεντρική Γραμματεία το έγγραφο στα Εισερχόμενα → Για Ενέργεια.

Πώς καταργούμε ένα εξερχόμενο έγγραφο πριν την Διανομή;

Αν το έγγραφο έχει Πρωτοκολληθεί, θα πρέπει να αντικαταστήσουμε το λάθος αρχείο με ένα κενό, να αλλάξουμε τους Αποδέκτες και να βάλουμε το ονοματεπώνυμό μας ως Αποδέκτη εκτός Ίριδας και να πατήσουμε Διανομή.
Στην εξερχόμενη εργασία που δημιουργείται, σημειώνουμε ότι δεν πρέπει να γίνει καμία ενέργεια και την ολοκληρώνουμε.

Πώς καταργούμε ένα εξερχόμενο έγγραφο πριν την Πρωτοκόλληση;

Αν το έγγραφο έχει πάρει όλες τις υπογραφές ή έχει απορριφθεί και δεν θέλουμε να συνεχίσουμε την ροή του, επιλέγουμε “Αρχειοθέτηση εγγράφου”
Το έγγραφο μεταφέρετε στο Αρχείο Απορριφθέντα

Πώς γίνεται επιστροφή στον προηγούμενο υπογράφοντα;

Αν ένα έγγραφο έχει πάρει υπογραφή από λάθος χρήστη και θέλουμε να την ακυρώσουμε ή αν έχει πάρει όλες τις υπογραφές, δεν έχει πρωτοκολληθεί και θέλουμε να κάνουμε αλλαγές, μπορούμε να κάνουμε επιστροφή στον προηγούμενο υπογράφοντα.
Η διαδικασία γίνεται μόνο από τους διαχειριστές της Ίριδα.
Θα πρέπει να αποσταλεί αίτημα στο helpdesk.m-t.gov.gr στο οποίο να φαίνεται ποιος ζητάει την επιστροφή του εγγράφου, καθώς και το id του εγγράφου.

Πώς βρίσκω το id ενός εγγράφου;

Ανοίγουμε το έγγραφο από την Ίριδα και από την διεύθυνση που εμφανίζεται στον browser (URL), αντιγράφουμε την συμβολοσειρά που εμφανίζεται μετά την λέξη view

Πώς απαντάμε σε έγγραφο από την Ηλεκτρονική Υποβολή Εγγράφων;

Όταν ένα έγγραφο έρχεται μέσω της Ηλεκτρονικής Υποβολής Εγγράφων (API), κάνουμε απάντηση, χωρίς να αλλάξουμε τον αποδέκτη και κάνουμε Διανομή χωρίς να μας εμφανίζει Γραμματεία εξόδου.
Αυτό συμβαίνει γιατί η απάντηση πάει απευθείας στην θυρίδα του χρήστη και δεν απαιτείται κάποια επιπλέον ενέργεια.
Εάν ο χρήστης της εφαρμογής έχει επιλέξει να δέχεται ειδοποιήσεις από την εφαρμογή, θα παραλάβει ενημερωτικό μήνυμα όταν αποσταλεί η απάντηση. Διαφορετικά θα πρέπει να συνδεθεί στην εφαρμογή και να ελέγξει αν υπάρχει απάντηση για το έγγραφό του.
Αν θέλουμε για άλλον λόγω να δημιουργήσουμε εργασία στην Γραμματεία μας, θα πρέπει μέσα από την απάντησή μας να δημιουργήσουμε νέας εργασίας προς την Γραμματεία (Χρέωση εγγράφου για ενέργεια) και να περιγράψουμε τις ενέργειες που θέλουμε να γίνουν.

 

Πώς κάνουμε εισαγωγή εγγράφου που εξαιρείται από την Ίριδα;

Ακολουθούμε τα βήματα:
Εργαλεία → Πρωτόκολλο Εισερχομένων ή Εξερχομένων, αντίστοιχα → Επιλέγουμε επάνω δεξιά το εικονίδιο «Εισαγωγή εγγραφής» → Συμπληρώνουμε αντίστοιχα τα πεδία στις καρτέλες Λεπτομέρειες, Αποστολέας και Αποδέκτες
Προσοχή: Στην “Διαβάθμιση” επιλέγουμε ΠΑΝΤΑ “Αδιαβάθμητο”

Πώς κάνουμε Διαγραφή εγγράφου που εξαιρείται από την Ίριδα;

Ακολουθούμε τα βήματα:
Εργαλεία → Πρωτόκολλο Εισερχομένων ή Εξερχομένων → Εντοπίζουμε το έγγραφο που θέλουμε να διαγράψουμε → Επιλέγουμε το εικονίδιο για τις πληροφορίες δεξιά → Στο παράθυρο που εμφανίζεται, στο κάτω μέρος επιλέγουμε «Ακύρωση Πρωτοκόλλησης».
Αν αλλάξουμε γνώμη μπορούμε με τον ίδιο τρόπο να κάνουμε «Αναίρεση Ακύρωσης»

Γιατί δεν εμφανίζονται όλα τα έγγραφα στο βιβλίο πρωτοκόλλου;

Ελέγχουμε αν στην στήλη Ημ/νία το πορτοκαλί χωνί (σημαίνει ότι υπάρχει κάποιο φίλτρο) αντιπροσωπεύει το εύρος της αναζήτησής μας και αφού το προσαρμόσουμε ανάλογα επιλέγουμε Εφαρμογή.

Αν θέλουμε να καταργήσουμε το φίλτρο, το επιλέγουμε και πατάμε στο παράθυρο που ανοίγει, Καθαρισμός για να μας φέρει όλες τις εγγραφές.

Πως επιλέγουμε αποδέκτη για κοινοποίηση;

Αφού βρούμε τον αποδέκτη μας και τον επιλέξουμε, από την δεξιά στήλη πατάμε πάνω στο μπλε κουμπί ΕΝΕΡΓΕΙΑ και αυτό αλλάζει σε ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ. Έτσι ο αποδέκτης θα λάβει το έγγραφο ως Κοινοποίηση.

Τί ισχύει για την αναζήτηση;

Μπορεί να γίνει αναζήτηση με το Enter.
Μας φέρνει αποτελέσματα είτε αναζητήσουμε με κεφαλαία, είτε με πεζά.
Δεν αναγνωρίζει τα τονισμένα γράμματα, αν τα αναζητήσουμε χωρίς τόνο.
Έχει προστεθεί σε κάποιες στήλες, δυνατότητα ταξινόμησης και φίλτρου.

Πώς αλλάζουμε καθήκον;

Από την μπλε μπάρα, επάνω και δεξιά, επιλέγουμε το όνομα του καθήκοντός μας και εμφανίζονται και τα υπόλοιπα καθήκοντα που μας έχουν αποδοθεί.

Πώς κάνουμε αποσύνδεση από την Ίριδα 2.0;

Από την μπλε μπάρα, επάνω και δεξιά, επιλέγουμε το Προφίλ μας και στη συνέχεια επιλέγουμε Αποσύνδεση.

Υπάρχει εγχειρίδιο χρήσης για την Ίριδα 2.0;

Υπάρχει το εγχειρίδιο χρήσης της Πολεμικής Αεροπορίας ΓΕΑ, το οποίο μπορείτε να βρείτε από την Ίριδα Υποστήριξη Εγχειρίδιο χρήσης

Τι είναι οι Διεκπεραιώσεις;

Οι Διεκπεραιώσεις είναι μια δυνατότητα παρόμοια με τις Αντικαταστάσεις, με την διαφορά ότι ο Διεκπεραιωτής δεν μπορεί να υπογράψει, αλλά μόνο να χρεώσει έγγραφα και να κάνει Προώθηση εγγράφου σε αποδέκτη.
Διεκπεραιωτή μπορεί να ορίσει κάποιος για το καθήκον του Τμηματάρχη, Διευθυντή, Γενικού Διευθυντή, Συντονιστή και Γραμματέα, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Μπορούμε για κάθε καθήκον να ορίσουμε περισσότερους από έναν χρήστες ως Διεκπεραιωτή, αλλά κάθε χρήστης μπορεί να είναι Διεκπεραιωτής για ένα μόνο καθήκον.

Τί είναι η Αντίστροφη Ενημέρωση;

Η αντίστροφη ενημέρωση είναι μια δυνατότητα που έχει ο τελικός υπογράφοντας ενός εγγράφου, όπου κατά την υπογραφή του αν ενεργοποιήσει την επιλογή, δημιουργούνται αυτόματα προς στους υπογράφοντες του εγγράφου αντίστοιχες εργασίες για ενημέρωση, όπου ενημερώνονται ότι το έγγραφο έχει υπογραφεί.

Τί είναι το Νέο Ενημερωτικό;

Είναι μια νέα δυνατότητα της Ίριδας 2.0, την οποία προς το παρόν δεν θα χρησιμοποιεί η Υπηρεσία μας.

Εκπαιδευτικά Video - ΙΡΙΔΑ 1

Ολιγόλεπτα εκπαιδευτικά video:

Χρήσιμες Ερωτήσεις - Απαντήσεις (FAQs)
Δεν μπορώ συνδεθώ στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων «ΣΗΔΕ ΙΡΙΔΑ»
  • Αρχικά ελέγχω αν έχω μπει στην σωστή σελίδα  και όχι σε test περιβάλλον (https://test.iridacloud.gov.gr).

Μετά τις 16/03/2021 συνδεόμαστε στο https://iridacloud.gov.gr.

  • Ελέγχω προσεκτικά τους κωδικούς που μου έχουν σταλεί
  • Αν έχω επιλέξει αλλαγή κωδικών κατά την τελευταία είσοδό μου στο σύστημα τότε χρησιμοποιώ τους νέους κωδικούς πρόσβασης.

Σε περίπτωση αδυναμίας πρόσβασης στο σύστημα λόγω απώλειας η εισαγωγής εσφαλμένου κωδικού, ο  χρήστης απευθύνει αίτημα στο σύστημα καταχώρησης αιτημάτων της Δ/νσης Πληροφορικής & Επικοινωνιών helpdesk.m-t.gov.gr

Μπορώ να κάνω αλλαγή username;

ΟΧΙ, δεν υπάρχει δυνατότητα άμεσης αλλαγής του username στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων «ΣΗΔΕ ΙΡΙΔΑ».

Μπορώ να αλλάξω κωδικούς πρόσβασης;

Ναι, μετά την είσοδό μου στο σύστημα, από το ανθρωπάκι δεξιά επιλέγω Αλλαγή Κωδικού.

Πως θα στείλω έγγραφο σε άλλη Υπηρεσία της ΑΔΜΘ; Μέσω της Κεντρικής Γραμματείας;

Οχι. Η αποστολή εγγράφων μεταξύ των Υπηρεσιών της Α.Δ.Μ.Θ. δεν γίνεται μέσω της Κεντρικής Γραμματείας. 

Επιλέγω ως Αποδέκτη του Εγγράφου μου την Δ/νση στην οποία απευθύνεται το έγγραφο. 

π.χ. Η Δ/νση Τεχνικού Ελέγχου αν θέλει να στείλει ένα έγγραφο στη Δ/νση Οικονομικού, επιλέγει στους αποδέκτες του εγγράφου την Δ/νση Οκονομικού και ΟΧΙ την Κεντρική Γραμματεία.

Ενώ έχω περισσότερα από ένα καθήκοντα γιατί δεν μπορώ να τα δω;

Επιλέγουμε αποσύνδεση και ξανά σύνδεση στον λογαριασμό μας.

Σε περίπτωση που εξακολουθεί να υπάρχει αδυναμίας πρόσβασης σε όλα τα καθήκοντα απευθύνω σχετικό αίτημα στο σύστημα καταχώρησης αιτημάτων της Δ/νσης Πληροφορικής και Επικοινωνιών helpdesk.m-t.gov.gr

Έχω καθήκον και εισηγητή και Γραμματείας. Με ποιο καθήκον θα απαντήσω έγγραφο που μου χρεώθηκε;

Όταν έχω καθήκοντα και Γραμματείας και εισηγητή απαντώ στα έγγραφα που μου χρεώθηκαν με το καθήκον του εισηγητή.

Πως θα απαντήσω σε έγγραφο με πρωτόκολλο από το παλιό σύστημα της Υπηρεσίας μου;

Για τα έγγραφα που έχουν πρωτοκολληθεί σε προηγούμενο πρωτόκολλο πραγματοποιούμε τις εξής ενέργειες:

-Επιλέγουμε ΝΕΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

-Συμπληρώνουμε τα απαραίτητα πεδία και επιλέγουμε προσθήκη Ταυτότητας εγγράφου Εκτός Ίριδα, από τις επιλογές κάτω αριστερά (εικονίδιο πληκτρολόγιο).

-Εφόσον υπάρχει η δυνατότητα ψηφιοποίησης του εισερχόμενου από τον εισηγητή, το προσθέτουμε από το πεδίο Προσθήκη Αρχείου, στο σύστημα. 

Το ΣΗΔΕ ΙΡΙΔΑ παρέχει την δυνατότητα αρχειοθέτησης εγγράφων σε κατηγορίες φακέλων;

Για την διευκόλυνση των χρηστών στην διαδικασία Αναζήτησης των εγγράφων τους, προτείνεται να πραγματοποιείται η Ομαδοποίηση αυτών με την χρήση Ετικετών στο σύστημα. Δικαίωμα προσθήκης Ετικέτας έχουν όλοι οι χρήστες.

 

ΌΜΩΣ, η αναζήτηση και η προβολή των εγγράφων με την ίδια ετικέτα επιτυγχάνεται ΜΟΝΟΝ από τους υπαλλήλους που ανήκουν στην ίδια ομάδα και έχουν το ίδιο καθήκον. Για παράδειγμα οι υπάλληλοι της Κεντρικής Γραμματείας, οι εισηγητές του Τμήματος Προσωπικού κ.ο.κ.

Πως προσθέτω ετικέτα;

Βήμα 1ο: Κατά την διαδικασία καταχώρησης των πληροφοριών στην καρτέλα του εγγράφου μπορούμε να επιλέξουμε την χρήση της Ετικέτας στην περίπτωση που κρίνουμε ότι αυτή η επιλογή θα μας διευκολύνει στην μετέπειτα αναζήτηση του εγγράφου. Αυτή η ενέργεια μπορεί να πραγματοποιηθεί από κάθε χρήστη  με το καθήκον του Διευθυντή ή Τμηματάρχη ή του Εισηγητή. Ανεξάρτητα από το επίπεδο χρήστη, από τα κουμπιά που βρίσκονται δεξιά μπορούμε να επιλέξουμε την χρήση της Ετικέτας.

Βήμα 2ο: Επιλογή και προσθήκη Νέας Ετικέτας.

Βήμα 3ο: Επεξεργασία Ετικέτας -προσθήκη ονόματος.

Για να αναζητήσουμε την Ετικέτα πληκτρολογούμε στο πεδίο Αναζήτηση κάποια στοιχεία από το όνομα που έχουμε δώσει και εμφανίζονται ομαδοποιημένα, όλες οι Ετικέτες που φέρουν το ίδιο όνομα και συνοδεύουν τα διαφορετικά έγγραφα.

ΌΜΩΣ, η αναζήτηση και η προβολή των εγγράφων με την ίδια ετικέτα επιτυγχάνεται ΜΟΝΟΝ από τους υπαλλήλους που ανήκουν στην ίδια ομάδα και έχουν το ίδιο καθήκον. Για παράδειγμα οι υπάλληλοι της Κεντρικής Γραμματείας, οι εισηγητές του Τμήματος Προσωπικού κ.ο.κ.

Το ΣΗΔΕ ΙΡΙΔΑ προσφέρει την δυνατότητα για αναζήτηση υπογράφοντα με λέξη κλειδί;

Πράγματι, θα διευκόλυνε πολύ τον χρήστη του συστήματος η δυνατότητα αναζήτησης του Υπογράφοντα μέσω κατάλληλου λεκτικού. 

Προς το παρόν όμως το σύστημα δεν παρέχει αυτή την δυνατότητα. Είναι μία από τις λειτουργικότητες που εξετάζονται από το ΓΕΑ για να ενσωματωθεί στην προσεχή αναβάθμιση του συστήματος.

Δεν βρίσκω το έγγραφό μου. Που είναι;

 Το αναζητώ: Προς Υπογραφή→ Εξερχόμενα → Πρόχειρα

 Το αναζητώ: Εξερχόμενα → Σε εξέλιξη

Το αναζητώ: Εισερχόμενα → Για Διανομή

Το αναζητώ: Εισερχόμενα → Για Διανομή

Το αναζητώ: Αρχείο → Εισερχόμενα

Το αναζητώ: Αρχείο → Απεσταλμένα

Δεν βρίσκω τις εργασίες μου. Που είναι;

 Τις αναζητώ: Εργασίες → Εξερχόμενες → Εκκρεμότητες

Τις αναζητώ: Εργασίες → Εισερχόμενες → Εκκρεμότητες

Τις αναζητώ: Εργασίες → Εισερχόμενες → Ολοκληρωμένες

Τις αναζητώ: Εργασίες → Εξερχόμενες → Ολοκληρωμένες

Για ποιο λόγο τα έγγραφα που έχουν απορριφθεί εμφανίζονται μέσα στα προς «Υπογραφή»;

Τα απορριφθέντα έγγραφα είναι έγγραφα και όχι υποεργασίες .

Για τον λόγο αυτό επιστρέφουν στα προς υπογραφή έγγραφα του Εισηγητή και όχι στις Εργασίες ⇒Εισερχόμενες⇒Εκκρεμότητες.

Μπορώ να διορθώσω ένα εισερχόμενο πρωτόκολλο αν κάνω ένα λάθος κατά την καταχώρηση;

Αλλαγές γίνονται μέχρι να γίνει διανομή του εγγράφου.

Αν έχουμε πατήσει διανομή δεν μπορούμε να αλλάξουμε τον  αριθμό πρωτοκόλλου, την ημερομηνία και τον υπογράφων ( ο αποστολέας του εγγράφου).

Αλλάζει  μόνο το έγγραφο και οι αποδέκτες.

Μπορώ να τροποποιήσω τους υπογράφοντες ενός εγγράφου;

Μπορείς να προσθέσεις ή να αφαιρέσεις έναν υπογράφοντα πριν υπογράψεις ο ίδιος.

Μπορώ να διαγράψω ένα εξερχόμενο έγγραφο;
  • Για όσο το έγγραφο δεν έχει πρωτοκολληθεί, μπορεί να διαγραφεί από τον συντάκτη.
  • Εάν το έγγραφο έχει λάβει υπογραφές εκτός του τελικού υπογράφοντα μπορεί να διαγραφεί εφόσον απορριφθεί από τους επόμενους στην αλυσίδα των υπογραφών.
  • Εφόσον το έγγραφο έχει ολοκληρώσει την αλυσίδα των υπογραφών και έχει επιστρέψει στον συντάκτη, μπορεί ο συντάκτης να κάνει επιστροφή στον τελευταίο υπογράφοντα για να το απορρίψει ή να το διορθώσει.
  • Εάν το έγγραφο πρωτοκολληθεί,  δεν μπορεί να διαγραφεί.
Η σύμφωνη γνώμη ισοδυναμεί με υπογραφή;

Η σύμφωνη γνώμη δεν ισοδυναμεί με συνυπογραφή

Πώς θα στείλω το έγγραφο μου σε αποδέκτη ΕΚΤΟΣ ΙΡΙΔΑΣ (διεκπεραίωση);

Ελάχιστα αλλάζουν σε ότι αφορά την διεκπεραίωση των εγγράφων για αποδέκτες ΕΚΤΟΣ ΙΡΙΔΑΣ.

Η κάθε οργανική μονάδα εφαρμόζει την πρακτική διεκπεραίωσης εγγράφων με παραδοσιακό ταχυδρομείο ή ηλεκτρονική αλληλογραφία που εφάρμοζε έως τώρα.

ΌΜΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΩ:

1) Η προώθηση του εγγράφου μου για διανομή πρέπει να γίνει στην Γραμματεία της οργανικής μονάδας που ανήκω. Οπότε πριν πατήσω “ΔΙΑΝΟΜΗ” προσέχω να έχω επιλέξει την σωστή Γραμματεία.

2) Εάν ανήκω σε οργανική μονάδα που εξυπηρετείται από την Κεντρική Γραμματεία, ήτοι Δ/νση Διοίκησης και Δ/νση Οικονομικού, τότε ΟΦΕΙΛΩ να καταγράψω στο πεδίο “Οδηγίες” τον νομό που ανήκω οργανικά, π.χ. ως εξής: Διεκπεραίωση από Δράμα

Μέχρι τι μέγεθος μπορεί να είναι το κάθε αρχείο;

Μέχρι 100 MB ανά αρχείο.

Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης το σύστημα προσφέρει την δυνατότητα απομακρυσμένης εργασίας; (remote work)

Το ΣΗΔΕ ΙΡΙΔΑ παρέχει την δυνατότητα για απομακρυσμένη εργασία για κάθε επίπεδο χρήστη.

Τι γίνεται με τα προσωπικά δεδομένα:

Σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. α) και β) του Ν. 2472/97(ΦΕΚ Α’ 50), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει “Δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα” είναι κάθε πληροφορία που αναφέρεται στο υποκείμενο των δεδομένων, ενώ «Ευαίσθητα δεδομένα» αποτελούν τα δεδομένα που αφορούν στη φυλετική ή εθνική προέλευση, στα πολιτικά φρονήματα, στις θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις, στη συμμετοχή σε συνδικαλιστική οργάνωση, στην υγεία, στην κοινωνική πρόνοια και στην ερωτική ζωή, στα σχετικά με ποινικές διώξεις ή καταδίκες, καθώς και στη συμμετοχή σε συναφείς με τα ανωτέρω ενώσεις προσώπων.

*Δεν θεωρούνται ως δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα τα στατιστικής φύσεως συγκεντρωτικά στοιχεία, από τα οποία δεν μπορούν να προσδιορισθούν τα υποκείμενα των δεδομένων.

Η ασφάλεια κατά την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων αποτελούσε υποχρέωση του υπευθύνου επεξεργασίας ήδη υπό το πλαίσιο της οδηγίας 95/46/ΕΚ. Ο ΓΚΠΔ ενισχύει τις σχετικές υποχρεώσεις, ενώ τις επεκτείνει άμεσα στους εκτελούντες επεξεργασία (άρθρο 32 ΓΚΠΔ). Περαιτέρω, η ασφάλεια, με έμφαση στην ακεραιότητα και την εμπιστευτικότητα, ανάγεται σε μία από τις βασικές αρχές που διέπουν την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (άρθρο 5(1)(στ) ΓΚΠΔ). Η προσθήκη αυτή συνδέεται στενά με τις νέες υποχρεώσεις λογοδοσίας και τη γενικότερη ευθύνη του υπευθύνου επεξεργασίας (άρθρο 24 ΓΚΠΔ), καθώς οι υπεύθυνοι επεξεργασίας και οι εκτελούντες  επεξεργασία δεν αρκεί να λαμβάνουν μέτρα για την ασφάλεια της επεξεργασίας αλλά  έχουν υποχρέωση να τα τεκμηριώνουν, π.χ. μέσω εγγράφων πολιτικών.

Επομένως, ο υπεύθυνος επεξεργασίας και ο εκτελών την επεξεργασία πρέπει να εφαρμόζουν κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα προκειμένου να διασφαλίζεται το ενδεδειγμένο επίπεδο ασφάλειας. Στο άρθρο 32 του ΓΚΠΔ προτείνονται «ενδεδειγμένα» τεχνικά και οργανωτικά μέτρα ασφάλειας.

Η έκδοση απόφασης άδειας για λόγους υγείας με βάση αίτηση του υπαλλήλου στην οποία αναγράφονται πληροφορίες για την κατάσταση της υγείας του, συνιστά επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, σύμφωνα µε τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 2 στοιχ. β΄και δ΄ του ν. 2472/1997, η οποία βασίζεται ιδίως στις νομικές βάσεις που ορίζονται στα παρακάτω άρθρα του Ν.4624/2019, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 01/2020 Γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, σε συνδυασμό με την τυχόν ειδικότερη νομοθεσία για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα:

  • 6 παρ. 1 εδ. γ’ (η επεξεργασία είναι απαραίτητη για τη συμμόρφωση με έννομη υποχρέωση του υπευθύνου επεξεργασίας),
  • δ’ (η επεξεργασία είναι απαραίτητη για τη διαφύλαξη ζωτικού συμφέροντος του υποκειμένου των δεδομένων ή άλλου φυσικού προσώπου) και
  • ε’ (η επεξεργασία είναι απαραίτητη για την εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται για το δημόσιο συμφέρον ή κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας που έχει ανατεθεί στον υπεύθυνο επεξεργασίας) και
  • 9 παρ. 2 εδ. β’ (η επεξεργασία είναι απαραίτητη για την εκτέλεση των υποχρεώσεων και την άσκηση συγκεκριμένων δικαιωμάτων του υπευθύνου επεξεργασίας ή του υποκειμένου των δεδομένων στον τομέα του εργατικού δικαίου και του δικαίου κοινωνικής ασφάλισης και κοινωνικής προστασίας),
  • ε’ (η επεξεργασία αφορά δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα τα οποία έχουν προδήλως δημοσιοποιηθεί από το υποκείμενο των δεδομένων),
  • η’ (η επεξεργασία είναι απαραίτητη για σκοπούς προληπτικής ή επαγγελματικής ιατρικής εκτίμησης της ικανότητας προς εργασία του εργαζομένου, ιατρικής διάγνωσης, παροχής υγειονομικής ή κοινωνικής περίθαλψης ή θεραπείας ή διαχείρισης υγειονομικών και κοινωνικών συστημάτων και υπηρεσιών) και
  • θ’ (η επεξεργασία είναι απαραίτητη για λόγους δημόσιου συμφέροντος στον τομέα της δημόσιας υγείας, όπως η προστασία έναντι σοβαρών διασυνοριακών απειλών κατά της υγείας ή η διασφάλιση υψηλών προτύπων ποιότητας και ασφάλειας της υγειονομικής περίθαλψης και των φαρμάκων ή των ιατροτεχνολογικών προϊόντων).

Ειδικότερα, για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στο πλαίσιο της διαχείρισης της COVID-19 δείτε  τις εξαιρετικά χρήσιμες Κατευθυντήριες γραμμές για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στο πλαίσιο της διαχείρισης της COVID-19 που εξέδωσε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Επομένως,  η περαιτέρω διακίνηση και επεξεργασία των ως άνω ιδιαίτερων προσωπικών δεδομένων από τον εκτελών την επεξεργασία υπάλληλο πρέπει να διενεργηθεί ώστε εξασφαλίζονται οι σχετικές ουσιαστικές και διαδικαστικές εγγυήσεις και προϋποθέσεις σύννομης επεξεργασίας.

Προτάσεις διαχείρισης  αδειών για λόγους υγείας στο πλαίσιο του ΙΡΙΔΑ:

  1. Ο υπάλληλος αιτείται άδεια για λόγους υγείας χωρίς να περιλαμβάνει στην αίτησή του αναφορά σε συγκεκριμένα δεδομένα. Τα ειδικότερα δεδομένα υγείας προκύπτουν από τα συνοδευτικά στην αίτηση έγγραφα, τα οποία δεν εισάγονται στο Π.Σ ΙΡΙΔΑ και παραδίδονται στον αρμόδιο εισηγητή έκδοσης της απόφασης της άδειας από την Γραμματεία που παραλαμβάνει την αίτηση.
  2. Η αρμόδια Γραμματεία εισάγει στο Π.Σ. μόνο την αίτηση και παραδίδει στον αρμόδιο εισηγητή τα συνοδευτικά έγγραφα της αίτησης του υπαλλήλου.
  3. Ο αρμόδιος εισηγητής προωθεί την απόφαση της άδειας για υπογραφή μέσω ΙΡΙΔΑΣ μεριμνώντας για την απαλοιφή των πεδίων με αναφορές στα δεδομένα υγείας.
  4. Όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος των υπογραφών, ακολουθεί η διεκπεραίωση της απόφασης από τον εισηγητή, κατόπιν συνεννόησης με τον εξουσιοδοτημένο υπάλληλο της Γραμματείας.

Στη νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων συγκαταλέγονται ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 (ΓΚΠΔ), ο ν. 4624/2019, ο ν. 2472/1997 καθώς και ο ν. 3471/2006 στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Σε ότι αφορά στην πρόσβαση τρίτων σε στοιχεία καταγγελίας σε Δημόσια Υπηρεσία δείτε εδώ: https://www.dpa.gr/index.php/el/enimerwtiko/thematikes_enotites/dimosiostomeas/dimosiadioikhsh/prosvasi_se_stoixia_kataggelontos

Σε ότι αφορά το ζήτημα των εννόμων συνεπειών της εισαγγελικής παραγγελίας για τη χορήγηση δημοσίων εγγράφων που περιέχουν προσωπικά δεδομένα δείτε εδώ:

https://www.dpa.gr/index.php/el/enimerwtiko/thematikes_enotites/dimosiostomeas/dimosiadioikhsh/eisaggeliki_paragelia

Σε ότι αφορά το δικαίωμα πρόσβασης σε δημόσια έγγραφα που περιέχουν προσωπικά δεδομένα δείτε εδώ:

https://www.dpa.gr/el/enimerwtiko/thematikes_enotites/dimosiostomeas/dimosiadioikhsh/dikaiwma_prosvasis

Περισσότερες πληροφορίες αναζητώ στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων όπου μπορώ να αναζητήσω Οδηγίες, Αποφάσεις και Γνωμοδοτήσεις για θέματα που με απασχολούν.

Ίριδα 2 - Εκπαιδευτικά video:

Skip to content